Skip to main content

Unity Dersleri #1: Oyundaki Tüm Sesleri Sessize Alma

Merhaba dostlar, bu yazımda sizlere Unity oyun motoru ile yaptığınız oyunlardaki tüm sesleri sessize alma ayarını göstereceğim.

Diyelim ki oyununuza ses efektleri ve fon müzikleri eklediniz, ama bu sesleri kapatmak için ayar eklemezseniz seslerden rahatsız olan oyuncular oyununuzu silebilir ve oyuncu kaybedebilirsiniz.

Bu sorunları yaşamamak için birkaç satır kod ile yapabileceğiniz bir ayar var.

ilk olarak ses aç diye bir void oluşturalım.

Public void SesAc() { }

daha sonra bu voidin içine oyundaki tüm sesleri açacak kodu yazalım.

Public void SesAc() { AudioListener.volume = 1; }

daha sonra SesKapa diye bir void oluşturalım ve oyundaki tüm sesleri kapatacak kodu yazalım.

Public void SesKapa() { AudioListener.volume = 0; }

Son olarak unity arayüzünden SesAç ve SesKapat diye iki buton oluşturalım ve SesAç butonuna SesAç fonksiyonunu, SesKapa butonuna ise SesKapa fonksiyonunu atayalım.

İşem bu kadar, artık SesAç butonuna tıkladığınızda oyundaki tüm sesler açılacak, SesKapa butonuna tıklayınca oyundaki tüm sesler kapanacak.

Evet arkadaşlar, bu yazımızda “Oyundaki Tüm Sesleri Sessize Alma” konusunu işledik. Yazımızı beğendiyseniz bunu yorum atarak belirtmeyi unutmayınız 🙂

Numan KARA

Numan KARA, NBlack Software geliştirici ismiyle Google Play'de android oyun ve uygulamalar geliştirmekte. Ben Yazılımcı ismi ile @benyazilimci instagram sayfasında ve www.benyazilimci.com web sitesinde yazılım ve teknoloji ile ilgili içerikler paylaşmaktadır. Kendisi NBlack Software ve NBlack Software a bağlı diğer hizmetlerin (Ben yazılımcı instagram ve web sayfası) kurucusudur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir